EXCURSSIO A LA MOLA.

La pujada a la Mola és una excurssió maquissima, que tenim aqui a prop, amb una durada aproximada de 2 hores, amb algunes pendents, molt recomenable per gent que li agradi caminar.

Hem d'arribar al Mas de Can Pobla amb cotxe, passant per Matadepera. Començarem a caminar per el camí que passa per sota les casses; és ample, sense pendents i voreja el vessant de llevant de la muntanya. Poc després trobarem un corriol que travessa el camí i haurem de girar en angle recte, cap a l'esquerre. El camí puja fins a trobar-se amb l'anomenat camí dels Monjos, prop del Pi del Vent.

Continuarem per l'esquerra, iniciant una suau pujada fins a arribar a l'indret de nom El Cargol on, després pronunciades ziga-zagues empedrades amb còdols, aconseguirem recórrer el segon graó de la muntanya.

Seguint pel camí i després d'una nova remuntada, veiem avall, a l'esquerra, Can Pobla i, al front La Mola; entrarem en una zona humida per arribar al lloc anomenat Hort dels Monjos. Passat aquest indret s'inicia la pujada de l'últim graó per un tram totalment empedrat. I finalment després de superar un llarg llom arribem al cim de la Mola.